tisdag 13 oktober 2009

Smått och gott

Mycket har hänt sedan det senaste inlägget, som Anita lagt upp.

För min del har höstens jakt tyvärr hamnat i skymundan på grund av andra aktiviteter. Under den här veckan räknar jag med att jag och min sambo ska kunna flytta in i det hus som upptagit all vår tid sedan mitten av juni i år. Argo har däremot inte missat jakten, han har fått jaga nästan varje dag under två veckors tid tillsammans med min pappa och hans italienska jaktkompisar. Jag har därför, minst sagt, haft en nöjd hund under den tiden. Det finns självklart tid kvar att jaga, och om allt går som det ska med inflyttning i huset och flyttstädning av lägenheten ska jag ta mig tid att jaga någon/några av de kommande helgerna.

Tack vare husbygget har jag numera fått möjlighet att bygga en stor och lyxig hundgård för Argo, så nu får jag äntligen umgås med min underbara hund varje dag!

För någon vecka sedan kom Nipa till oss. Vi har lovat Anita att ta hand om Nipa fram till mitten av december eftersom de, dvs. Anita och hennes fästman, inte kommer att ha tillräckligt med tid för henne de närmaste månaderna. De ska nämligen snart få tillökning i familjen.

Eftersom de kommer att ha fullt upp den närmaste tiden, så har jag bett om lov att få göra uppdateringar på vår kennelblogg. Min förhoppning är att jag ska hinna lägga in några inlägg då och då. Fler fotografier ska också läggas ut, men jag måste först gå igenom vad jag har att välja på.

En annan nyhet är att min pappa sålt Nikita till en väldigt trevlig familj i Kalixområdet. Han insåg att han varken kommer att ha tid eller plats för henne eftersom han ska flytta till södra delen av Norrbotten. Trots att vi förlorat en supersnäll hund så hoppas jag att Nikitas nya familj kommer att vara mycket nöjda med henne!

Mycket har som sagt hänt för oss. Jag antar att det även hänt/händer mycket för er valpköpare, och självklart är vi nyfikna på hur läget är för både husse/matte och hund.


Hälsningar från ett soligt Överkalix

/Maria

4 kommentarer:

Maria/Anita sa...

Tack för att du sköter om vår kennelblogg nu :-)

Sofi H sa...

KUL med en uppdatering :-)
det har jag saknat!

Maria/Anita sa...

Min förhoppning är att jag får tid att lägga ut en del bilder också.

//Maria

Sofi & Coda sa...

Låter toppen! Bilder vill vi se :-)