onsdag 27 augusti 2008

Äntligen jakt!!!

Fågeljakten har, som många vet, startat i måndags. Ikväll åker jag norrut för jakt i fyra dagar (torsdag-söndag).

Jaktkängorna är impregnerade, vapnet rengjort/insmort, alla papper är i sin ordning och vädret verkar bli "acceptabelt" (dvs. ostadigt, men förhoppningsvis inte regn).

Jag är laddad, Nipa är laddad och vapnet är redo för laddning. Snart bär det iväg och jag längtar verkligen (bilturen på ca 2 timmar ser jag dock inte fram emot).

Jag önskar alla våra valpköpare LYCKA TILL på årets jakt!

Testa gärna Era hundar på jaktprov!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag svarade på din kommentar i min blogg, men glömde helt bort att fråga hur helgens jakt har gått!

:-)

Maria/Anita sa...

Jakten gick inte speciellt bra. Fåglarna håller till ute på myrarna än. Nipa har varit ut på myrarna och spejat, men det är inte lätt att hitta fåglarna där.

Vi har dock sett mycket spår och hundarna har fått en hel del skogsvana.

//Anita

Anonym sa...

Bättre lycka nästa gång, eller vad man nu brukar säga? :-)

Vi var ut lörd och sön nu i helgen.. och lörd var fågeltom men söndan gav resultat. en Tjäderhöna.

Åker till Gbg nu men jag planerar att skicka iväg ett mail lite senare i höst :-)